
Ešte ani nebol zverejnený môj článok “Ako zvládnuť stres na konci roka bez infarktu” a už sme s jedným z mojich klientov preberali presne to, na čo som v tom článku poukazoval. Práve sa totiž dohodol s výrobcom na predaji celkom nového, ešte nezabehnutého výrobku. Teraz, pred koncom roka.
Majiteľ bol z tohto obchodu nadšený, videl v ňom veľký prínos.
A čo na to jeho ľudia?
Nuž, keď som mu spomenul môj článok, kde upozorňujem na riziká spustenia nových vecí pred koncom roka, prikývol. Chvíľu bol vo firme poriadny zmätok, a prví, ktorí mali námietky, boli práve obchodníci.
Prečo ten protest, keď šlo o takú prospešnú vec pre všetkých?
Povedal som, že ich sa táto zmena, na ktorú neboli pripravení, dotýkala najviac. V čase, keď je už do konca roka všetko jasné a nastavené a oni si môžu dovoliť časť pozornosti presmerovať aj na vlastné vianočné prípravy, prichádza šéf s nejakou novinkou.
Zrazu sa všetko mení – je potrebné sa rýchlo naučiť všetko o novom produkte, hľadať odbyt, pripraviť cenník, zapojiť servis…
Musím uznať, že majiteľ situáciu zvládol skutočne skvele. Prešiel so svojimi ľuďmi možnosti prístroja, jeho výhody a prínos. Nechal ich samých spísať, kde, u ktorého kienta by sa mohol výrobok predať a koľko. Stanovili cenovú politiku a systém podpory. Dohodli sa, ku ktorým klientom vybehnú hneď osobne a získajú objednávky. Týmto vlastne dal svojim ľuďom prvé pevné body. Hneď to aj zrealizovali a dnes už vedia, že je to pre nich prínos a zvýšia predaj.
Aj vám sa môže stať, že práve pred koncom roka dostanete mimoriadnu ponuku alebo nápad na niečo nové. Ako to spraviť tak, aby ste neohrozili váš zámer a predaj? Aby ste nevniesli chaos a škodu do toho, čo vám funguje?
S týmto postupom máte veľkú šancu dotiahnuť koniec roka úspešne:
1. Informujte, nadchnite a presvedčte svojich ľudí o výhodách a prínose pre vašich klientov.
2. Zapojte obchodníkov a spoločne odhadnite, kde – u koho – a koľko by sa mohlo predať.
3. Spolu s obchodníkmi zadefinujte obchodné podmienky a akcie na podporu – zvýraznite kvalitu, stanovte bonusy a všetko sľúbené striktne dodržte.
4. Urobte prieskum u vašich najlepších klientov a zistite či a prečo by si váš výrobok kúpili. Vyberte ich podľa Paretovho pravidla – 20% klientov robí cca 80% obratu. Osobne vy alebo vaši obchodníci ich obehnite a získajte čo najkonkrétnejšie čísla a dôležité podnety.
5. Získané dáta rýchlo vyhodnoďte a rozhodnite, či má zmysel takúto novinku narýchlo zrealizovať.
6. Až teraz, ak ste sa rozhodli, že áno, spustite reklamnú kampaň a podporu predaja v plnom rozsahu.
7. A ak to pre vás vyšlo nepriaznivo, nestrácajte čas a tešte sa, že ste si neutiahli slučku a prečítajte si znovu predchádzajúci článok »
Toto je jediná cesta ako zabrániť stratám, sklamaniam a zlyhaniam. Nedávajte príliš veľa pozornosti na dlhú dobu niečomu, s čím nie je reálne dosiahnuť skvelý výsledok.
Držíme palce, nech je pre vás ten koniec roka úspešný.
Ak sa vám článok páčil a myslíte si, že by mohol niekoho z vašich priateľov, známych alebo obchodných partnerov inšpirovať, kliknite na zelený krúžok s obálkou a prepošlite mu tento link.
- Ako zvládnuť firmu v panike - 27/03/2020
- V čom by mali byť výnimoční? - 24/02/2018
- TOP 6 článkov 2016 - 13/01/2017
Pridaj komentár