Už ste sa niekedy zamýšľali nad tým, čím sú výnimoční tí ľudia, ktorí skutočne veľa dosiahli a veľa vybudovali? Čo spôsobilo ich zápal? A nielen ich. Dokázali rozhorieť plameňom nadšenia všetkých okolo seba?
História je takýmito ľuďmi pretkaná, a vždy to boli tí, čo do väčšej alebo menšej miery určovali beh dejín.
Vystaval by Romulus Rím? Vybudoval by Gaius Julius Caesar Rímsku ríšu? Dokázala by Mária Terézia presadiť a uskutočniť tak rozsiahle reformy, keby nemali jasný zámer?
Vybudoval by Steve Jobs Apple a Ray Kroc McDonalds, keby nemali zámer?
To, čo ich všetkých spája, je práve ich silný zámer.
Zámer naplniť svoje vízie.
Ten zámer, za ktorým tvrdo šli napriek prekážkam.
V každom z nás je alebo drieme malý Cézar a ženie nás vpred. Preto sme zakladali firmy, prijímali pracovníkov, vymýšľali stratégie a realizácie.
Niekedy sa nám ale stáva, že tie naše zámery postupne slabnú a nie sme schopní nimi nadchnúť naše tímy. Ako to teda funguje v praktickom živote? Ako so svojim tímom pracovať a udržať si po celú dobu silu svojho zámeru?
Pokiaľ cítite, že je čas Vaše vízie naplniť, a nielen napĺňať a potrebujete k tomu inšpiráciu, neváhajte a stiahnite si náš eBook zdarma na stránke tu »
Ak sa vám článok páčil a myslíte si, že by mohol niekoho z vašich priateľov, známych alebo obchodných partnerov inšpirovať, kliknite na zelený krúžok s obálkou a prepošlite mu tento link.
- Ako zvládnuť firmu v panike - 27/03/2020
- V čom by mali byť výnimoční? - 24/02/2018
- TOP 6 článkov 2016 - 13/01/2017
Jana says
Zámer je najdôležitejší, ak chceme presvedčiť iných, aby išli za nami. Ale zdá sa mi, že aj ľudia, ktorí svoj veľký zámer majú, príliš často ho nedokážu iným sprostredkovať alebo im nejaký egoizmus bráni, aby sa so svojím tímom podelili aj o úspechy, nielen o tú tŕnistú cestu. Prípadne nie sú schopní vytrvať a opúšťajú svoje ciele sami. Čo už potom narobia tímy, ktoré nasledujú niekoho, čo zo svojich snov vycúval? Dnešný rýchly svet ako keby nebol orientovaný na dlhodobé firmy, myslím, že väčšina v súčasnosti založených spoločností zahynie potom, čo ich opustí zakladateľ a o storočné dejiny akoby sa už nikto nepokúšal. Alebo mi len nikto taký neprichádza na um…?
Václav Novotný says
Presne tak. Len tí, čo dokázali svoj zámer preniesť na svojich ľudí a nadchnúť ich, mohli byť skutočne úspešní. A to nie jednorázovo, ale stále. A práve o tom je eBook. Ako to urobiť, aby sa tieto vízie nestratili a boli stále v povedomí. A tak je to aj s tými firmami. Pokiaľ nie je niečo, čo všetkých ľudí zjednocuje a spája, tak skutočne rýchlo alebo po nejakom čase, zanikajú. Kedysi boli firmičky v prvom rade rodinné a tam sa prirodzene tieto vízie odovzdávali z pokolenia na pokolenie. Dnes, pokiaľ nie sú spísané, skutočne odchádzajú s jeho majiteľom-zakladateľom. Nie vždy, ale často.