Aj u vás vládne v týchto dňoch zhon, stres a nervozita? Jasné, blíži sa koniec roka. Pre mnohé firmy to znamená aj vyvrcholenie celoročných snáh o žiadaný výsledok a vrcholnú sezónu. Čo ešte urobiť, aby to bolo lepšie!?
Sedel som nedávno s majiteľom jednej takejto firmy. Bolo na ňom cítiť napätie, a pýtal sa ma: “Poraďte, čo ešte spraviť, aby sme zdvihli obrat? Sedíme s našimi ľuďmi a nevieme na nič nové prísť. Skúšali sme všetko možné, ale bez výsledku.”
Tak som sa ho spýtal ja: “Máte niečo také vo vašich plánoch a cieľoch, že koncom roka budete špekulovať a vymýšľať nové veci? A máte urobený prieskum, čo chcú vaši zákazníci a klienti nové a ako to dostať k nim?”
Na obe povedal: “Nie, my im len chceme ponúknuť niečo nové, čo by zvýšilo náš obrat.”
“Dobre”, hovorím, “ale viete povedať, ktorý produkt bol tento rok u vás naúspešnejší? Čo vám na konci minulého roka zaistilo najväčší príjem?”
To vedel pomenovať presne.
“A je po tých produktoch aj teraz dopyt?”
“Ale áno, je.”, povedal.
Tak prečo chcete meniť to, čo vám funguje? Bez seriózneho prieskumu, riadnej stratégie a prípravy, je čokoľvek meniť pred koncom roka veľký risk. Len odoberiete pozornosť vašich ľudí od toho, na čo sa majú skutočne sústrediť. A hlavne pozornosť vašich klientov od vašich osvedčených produktov. Nemáte čas na spätnú väzbu a prípadné korektúry. A tak výsledkom často býva pokles.
Pred koncom roka podporte maximálne to, čo fungovalo v minulosti a funguje! A to vo všetkých smeroch. Overte si to a spíšte vo faktoch a číslach.
Preto pokiaľ nemáte nič nové, dlhodobo pripravované,
pred koncom roka sa sústreďte na 5 vecí:
1. zamerajte sa a podporte tie produkty, ktoré sú osvedčené a prinášajú vám najväčší príjem
2. overte, ako ste na tom v plnení stanovených plánov a cieľov, a to ihneď komunikujte svojim ľuďom
3. na základe toho si každý sám spíše, ako chce konkrétne dosiahnuť svoj osobný plán (alebo prekročiť).
4. dôrazne dbajte, aby bola naplnená definícia vášho produktu a služby – ich kvalita musí byť jedinečná. Ak si s tým neviete rady, pomôžte si našim eBookom, kde nájdete mnohé odpovede a praktické tipy, ako to urobiť správne ».
5. venujte ešte viac pozornosti svojim ľuďom. Podporte ich a podvrďte ich za každý úspech. V koncoročnom zhone je to ich najväčší pohonný motor.
Len takto sa vyhnete stresovým situáciám a nepríjemným prekvapeniam.
To, čo fungovalo a funguje, sú pevné body pre vašich pracovníkov a klientov.
Neberte im ich!
Ak sa vám článok páčil a myslíte si, že by mohol niekoho z vašich priateľov, známych alebo obchodných partnerov inšpirovať, kliknite na zelený krúžok s obálkou a prepošlite mu tento link.
- Ako zvládnuť firmu v panike - 27/03/2020
- V čom by mali byť výnimoční? - 24/02/2018
- TOP 6 článkov 2016 - 13/01/2017
Jana says
Krásny článok, Vašek!
Občas pre stromy nevidíme les, inokedy sa ženieme za niečím novým, ale tomu osvedčenému nevenujeme pozornosť. Pekne si na to poukázal a pripomenul nám to.
Vianočný stres mi našťastie nehrozí, pravidelné projekty som dokončila, aby do Vianoc prišli k ľuďom. A tie, ktorým sa teraz môžem venovať sú individuálne a skôr príjemné, keďže si vyžadujú nie rutinu, ale premýšľanie.
Krásne Vianoce celému tímu prajem!
Jana
vason says
Ahojik Jani.
Ďakujem. Veru je to tak, a žiaľ veľa krát aj nie pred koncom roka. To, čo funguje, si musíme chrániť a podporovať.
Som rád, že Ty už máš pohodičku. Tak si ju, viem, že zaslúžene, uži.
Krásne sviatky.
Vašo